Rabu, 24 Januari 2007

Tersepit..

Beberapa minggu lalu aku telepon Ateh (adik aku no.4), berbual kosong termasuk pasal Abang, Mak, Bapak dan Bangcik. Kemudian cerita pasal aku..macam biasa, pastinya aku bersungut mengenai hubby yang macam tak suka jer bila nak balik KL. Tetiba pulak Ateh cakap.."Ko tu Ngah kat umah nie bukan main lagi laser ko kan. Tapi bila balik ke Seremban tu macam *tut* masuk dalam". Ateh sambung lagi "Abang kau tu kenal ko bukan sehari dua tau". "Kau tak sedar dalam diam kau dah buat mak bapak terasa dengan perangai kau tu".

Aku terdiam. Aku kelu seribu bahasa. Memang aku akui dulu sebelum berkahwin aku seorang yang suka cakap lepas. Aku cuba tanya berulang kali dengan Ateh apa yang aku dah buat sampaikan mak bapak terasa dengan aku. "ko fikirlah sendiri", kata Ateh. Puas dah aku fikir, kepala aku ligat rewind segala benda yang pernah aku cakap masa aku balik hari tu. Aku jadi buntu lepas tu aku menangis. Aku mengadu dengan kawan rapat aku, Ez. Kata Ez, tanyalah bapak sendiri. Tapi aku tau, bapak takkan mengaku dan tak mungkin akan berterus terang.

Aku betul2 tersepit di antara hubby dan keluarga aku. Beginikah hidup sebagai isteri dan anak yang selalu dalam keadaan tersepit antara suami dan ibubapa?

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails