Rabu, 6 April 2005

Pengorbanan ini

Aku kekadang terharu bila ada orang yang sanggup bersusah payah demi menjaga hati dan perasaan orang yang tersayang..

Aku cukup respect dan tabik spring pada mereka yang sanggup berkorban bukan sahaja atas nama cinta tapi atas nama sahabat, keluarga dan negara tercinta tak lupa juga pada Tuhan.

Kekadang aku terfikir apakah pengorbanan yang telah aku lakukan selama ini? Ikhlas ker aku buat camtu? kalau aku ikhlas, boleh ker aku taknak mengungkit di kemudian hari? kenapa mesti mengungkit? Biarla orang lupa pengorbanan itu, bukankah Allah tahu dan nampak pengorbanan yang kita buat tu? kenapa aku nie banyak sangat persoalan? Buat dek ajerla..

Mulai dari hari ini aku taknak lagi mengenang pengorbanan yang telah aku lakukan...Aku mesti tanamkan rasa ikhlas dan aku buat bukan inginkan pembalasan. Aku tau aku bukan malaikat tapi aku ingin lakukan yang terbaik..aku nak jadi orang yang baik2..cewah...kekoyoan melanda diri..
doakanla aku jadi baik yer..aku taknak dengki, aku taknak membenci orang lain hanya kerana hal yang kecik..benci boleh jadi dendam..aku taknak sakitkan hati diri sendiri..

Ya Allah..ini doa insanMu yang lemah..yang inginkan yang terbaik dalam hidupnya..Perkenankanla doaku ini..amin ya rabal alamin..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails