Selasa, 13 Disember 2005

Hari nie punya citer

Hari nie boss aku masuk lambat katanya keta takleh start padahal baru jer anta gi service katanya..Aku ingatkan kot dia lupa hari dia kena kerja maklumla hari Sabtu dia gi Pulau Pangkor. Dia bagi aku 2 paket "satay fish"..alaah yg dah kering bersalut gula tu lah..Ingat jugak ko kat aku yer bos..

Hari nie dengan besok hubby coti..nak habihkan coti tahunan dia ler tu. Aku? Adalah tinggai sehari jer lagi nie. Dok ingat nak amek 27hb nie. Maklumla time tu memang time balik KL. Kira ok gak tu. Boleh aku bermalasan kat umah parents aku. Yerlah tu bermalasan silap2 mak aku dera aku masak. Aku tak kisah..sebab tiap kali mak suruh masak for sure aku masak yang sempoi2 punyalah. Adalah satu kali tu aku masak tak sampai setengah jam. Bapak pun kekaguman. Peh tu satu keluarga gelak sebab aku masak sup suhun and sambal goreng. Itupun mak cakap sedap (sebenarnya mak perli aku tu). Eleh..licin ler jugak..

Aku teringat dulu masa aku darjah enam..fuhh..muda lagi dah kena dok dapur..mak aku ler tu. Masa tu ada pisang emas dah masak sangat dah..mak suoh aku buat cekodok pisang untuk minum petang. Aku pun ok jerlah. Masa tu rumah kitorang belum mampu nak pakai dapur gas..kitorang masih guna dapur minyak. Aku pun amek tepung, gula dan bermulalah aku dengan mulut kekonon buat macam kat tv tu ler. Dapur minyak masa tu mak letak rendah jer. Masak dengan duduk jerlah. Masa nak angkat tu aku pun dok macam Oshin (masa tu citer nie hangat bangat betul) aku lupa nak lapik tapisan..hah kau menitik ler minyak panas tu kat peha aku. Sampai sekarang berbekas ko..padan muka aku. Cekodok tu pun sedap (pada aku ler) diminum lak dengan air ovaltine (macam milo ler)..perghhh..sedapnya..

Ni yang buat aku lapar nei..ndak2 time hujan nie..

Okaylah cukup dulu kat sini..aku nak suoh hubby carik cekodok takpun pisang goreng utk minum petang nie..heheheheehe

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails