Sabtu, 5 November 2011

Sarapan Nasi Lemak

assalamualaikum..jawab tau, tak jawab dosa..[macam ar aku dengar korang jawab salam aku kan?]  apa mimpi aku tetiba update blog pagi buta nie?  Kira2 nie kurang pelik tau..lagi pelik tetiba time macam nie aku dah pun makan nasi lemak masakan sendiri..tak caya jer kan?  aku pun pelik naper tetiba aku rajin lak nak masak nasi lemak.  Time sabtu pagi camni bila tak kerja dok mengadap jer depan laptop, nie tak, lepas jer sembahyang subuh tadi aku takde nak sambung tido der..terus jer kuarkan bahan2 nak masak nasi lemak tu.

Konon2 nak buat sekali ar rendang kerang..perghh kot jadi ar aku masak rendang kerang tu tadi, sure hubby bertambah heran dengan tahap kerajinan aku nie.  mesti ada apa2 kan? nolah..takde apa pun..yang sebenarnya aku malas nak masak untuk makan tengahari kang..gasak ar ko..makanlah nasik lemak nie pagi dan tengahari kot nak buat makan malam pun boleh gak..akakakakaka  tapi sangatlah melampau kalo sampai dinner makan nasi lemak.  Kesian kat anak2 aku..lemau jer kang..malam nie ada pasar malam kat area umah aku nie.  So, boleh ar soh jer hubby gi beli apa2 yang patut untuk makan malam kang..

dan inilah dia...nasi lemak yang aku dah masak..sajer taknak pakai sudu garfu sebab nanti takde feel time makan nasi lemak aku tu.  perggh..makan nasi lemak pun nak ber'feel' bagai..apa daa..kakakaka

Jemput makan semua...

4 ulasan :

  1. Hmmm...dah lama tak pekena nasi lemak buatan sendiri

    BalasPadam
  2. kak anie, apa lagi tunggu buat ler cepat...hehehee

    BalasPadam
  3. dah lama xbuat nasi lemah homemade.
    kalau rajin sabtu ahad ni boleh buat kot.hehe

    BalasPadam
  4. irfa, tak yah kot2 yang..kalo dah rancang nak buat terus jer buat..siap dgn rendang kerangnya yer pehtu kirim ke somban nie hah..kakakaka

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails