Isnin, 12 Februari 2007

JBA oh JBA..

Pagi Sabtu aku datang kerja dan nampak kedai sebelah yang tak berpenghuni, air paip keluar memancut. Kepala paip dan meternya dah takde. Kena curiklah tu..

Dengan perasaan yang berkobar2, aku masuk opis teruslah cari bil air untuk menelefon JBA. Kira aku seorang yang perihatin ar nieh..(ececeh..) Dah jumpa nombor tu, aku pun dail ler.

JBA: Heloo...

Aku: Selamat pagi (aku tak sure yang jawab tu Islam ke tak), JBA ker?

JBA: Iyer...(macam ndak tak ndak jer jawabnya)

Aku: Saya nak bagitau nie..kedai sebelah air memancut, mungkin kepala paip dan meternya dah kena curik kot.

JBA: Oo..itu cik kena buat laporan polis yer. Report kat polis pasal kecurian tu.

Aku: Tapi saya bukan tuan punya kedai cik..saya cuma jiran..

JBA: Kalau kecurian memang kena report polis dulu.

Aku malas nak cakap panjang dah.

Apa guna tulis dalam bil "UNTUK SEBARANG ADUAN, SILA HUBUNGI ******"

Hari nie aku datang kerja, paip air tu masih lagi tak diperbaiki. Patutker aku yang buat report polis? Bukan JBA ker?

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails