Rabu, 28 Februari 2007

Tah apa-apa tah..

Tajuk tu berkenaan dengan apa yang bakal tulis..eh tulis ker? Taip daa..Dulu yerlah tulis..Apapun, aku nak berterima kasih pada Kak Lady yang sudi memberikan petua tapi lum sempat jemur, Alhamdulillah..Sakit kat tengkuk dan belakang tu dahpun hilang. Tapi jenuh gak aku letak Yok* kat belakang badan sampai hilang bau minyak wangi aku.

Malam tadi aku join sama tengok WWE (dulu WWF). Dari kecik dulu aku dah tengok pun WWE nie. Paling suka tengok ialah arwah Uwan aku tu. Arwah siap tepuk lantai marahkan beberapa penggusti yang dia anggap jahat sangat. Arwah Uwan boleh kenal saper jahat saper yang baik. Aku pun masih ingat dengan Andre The Giant, Jimmy Superfly (bapak sedara The Rocky..agaknya kot), Roddy Piper, The British Bulldog, The Ultimate Warrior(hidup lagi ke dia nie? dengar citer dia buta, betul ker?).

Rancangan nie memang tak sesuai ditonton bebudak kecik tapi disebabkan aku suka tengok gelagat arwah Uwan tu, aku pun join sama menonton.

Bila semakin dewasa aku dah tak minat nak tengok. Sebab aku anggap dorang tu banyak berlakon dari aksi yang sebenar. Akan tetapi bila dah berkahwin aku terpaksalah join tengok sama dengan hubby. Setiap malam Selasa for sure dia tekan Super Sport (tak ingat channel mana satu ar) dan anak aku si Julia pun join sama. Bila ada darah2 tu, Julia cakap dengan aku..mak aghah(darah). Aku jawab..a'ah..dia kena pukul sampai darah. Then tau2 jer Julia dah terlelap.

Selain tengok gusti nie aku suka jugak tengok rancangan sukan macam bowling(jarang ada live kat TV kecuali Asian Bowling Tour), tennis, luncur ais, dart, pool (jarang dpt tengok sbb hubby kureng minat). Dulu selalu jugak main bowling kat Federal Bowl tu (dah tutup pun). Sekarang nie jarang dapat pegi main pun. Sebenarnya dok tunggu stadium bowling kat Paroi tu siap. Lambat betul nak siapnya. Dari Sukma kat Negeri Sembilan tu sampai sekarang belum gak siap2nya.

Ada jugak rancangan selain rancangan sukan yang aku suka tengok CSI, Super Natural, Heroes (rancangan baru), semua rancangan komedi bahasa Inggeris (My Wife & Kids, Still Standing, Friends, Fraser). Dulu aku suka tengok cerekarama TV3, tapi semenjak kahwin nie jarang betul dapat tengok sebab malam minggu selalunya ada citer best kat Star Movies.

Pendek kata, sejak ada ASTRO aku dah jarang tengok TV1, TV2, TV3 (selalu tengok Buletin Utama n Melodi jer), Channel 9 (tengok mari mengaji pukul 7 selepas citer Mutiara Hati), 8TV selalu tengok citer Korea tapi selalu dorang alihbahasa ke Mandarin ..tak siok ar.

Ugly Betty yang menang Gloden Globe tu best sangat ker? Aku belum dapat tengok pun. Hubby kata lebih kurang citer Betty yang dulu tu...Dia sajer lar tu cakap macam tu, takut nanti aku berebut nak tengok siaran tv.

p/s: terpaksa jugak mengikuti perkembangan bolasepak sebab hubby minat giler bolasepak terutamanya EPL(English Premier League). Lagipun dia peminat setia pasukan Liverpool. Bila aku cakap aku minat Manchester United, sure dia cakap aku minat sebab David Beckham yang kahwin dengan Posh Spice Girl tu (memang pun..hehehehe)

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails