Selasa, 13 Februari 2007

JBA OH JBA(2)

Hah..ni nak citer bahagian kedua...(aku baru telefon tadi)

Aku memang tak puas hati bila disuruh buat laporan polis tu. Aku pun diamkan jerlah. Tapi hati aku jadi bertambah sakit pulak bila tengok air paip keluar memancut. Maklumlah sekarang nie kan nak dekat musim kemarau, bila tengok air bersih memancut keluar camtu..eii geram pulak rasanya.

Jadi, aku pun cuba telefon JBA untuk yang kedua kali atau lebih tepat untuk kali yang terakhir.

JBA: Jabatan Bekalan Air, Selamat Pagi..

Aku: Ya, selamat pagi..

JBA: Ya cik, ada apa2 yang boleh saya bantu cik?

Aku:(Sopannya...lelaki lak tu..) Begini Encik, hari Sabtu hari tu saya ada call bagi tau kedai sebelah nie air paipnya dah memancut keluar. Hari nie dah hari Selasa masih lagi macam tu. Sayanglah air bersih terbuang macam tu jer.

JBA: Ooo..begitu yer cik? Ada meter tak atau kepala pair tembaga tu?

Aku: Itulah masalahnya, kalau ada kepala paip tu boleh jugak saya tolong tutupkan. Lagipun masa saya telefon nombor nie, yang menjawabnya tu suruh saya report polis. Saya cuma jiran jer tapi dia suruh jugak saya report ke balai polis.

JBA: Begini cik, memanglah kena report polis tapi dalam kes nie cik bukan tuanpunya, kesnya jadi lainlah. Lagipun kalau buat report polis, surat laporan tu boleh dijadikan sebagai bukti dan tuanpunya tak perlulah nak membayar untuk meter yang baru. Tapi takper, saya akan maklumkan aduan cik kepada bahagian meter air.

Aku: Suami saya siap cakap nak basuh kereta dia kat sini petang nie. Tak baiklah macamtu kan?

JBA: Hmm...baiknya cik nie (macam perli aku jerkan) Kalau begitu, boleh saya tau alamatnya? Ada signboard tak kat situ?

Aku: Alamatnya..No..Tmn SJ, Seremban. Mmmm..signboard memang takde. Kalau ada, dah tentu saya sendiri yang akan telefon tuanpunya kedai tu. Sayanglah Encik, air bersih terbuang camtu jer.

JBA: Ya, ya..terima kasih perihatin cik.

Aku: Sapa yang bercakap tu.

JBA: Zul..(aku tak dengar sangat nama dia)

Aku: Terima kasih yer Zul (main sebut jer).

JBA: Sama2. Assalamualaikum..

Aku: Wa'alaikumsalam..

Aku rasa lega sangat. Taulah aku bukan semua kat JBA tu seperti yang aku sangkakan. Tapi aku nak tengok tindakan dorang camner pulak. Kita tunggu...

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails