Isnin, 26 Februari 2007

Tag?

Sabarjerlah..baru jer balik dari coti..dah kena tag dek kawan aku yang sorang nie..

Perkara2 pelik tentang aku? Nie yang tak best nie..perkara pelik..kot nanti orang ingat aku pelik lak kang..6 perkara pelik..nasib baik 6 tapi tupun dah kira banyak dah tu..eceh..banyak lak alasan aku nie.

Yang pelik tentang aku..

1. Bila aku melipat kain baju tersangatlah slownya..sebab aku mesti nak pastikan kemasan dan lipatan yang cantik..aku sanggup bukak lipatan kain yang tak cantik dah lipat balik..pelik ker? Macam "monk" bak kata adik aku. Tu lipat baju belum sidai baju tu..aku mesti susun t-shirt dengan t-shirt, pehtu kain, baju2 kecik sederet jer..Pelik gak ker? Tak kot..

2. Bila tengok TV dan membaca janganlah harap aku boleh menyahut orang dok panggil aku. Memang aku dalam dunia aku sendiri. Kekadang tu kena marah dek adik2 kata aku nie pekak.

3. Aku hilangkan rasa marah atau tension dengan membeli barang. Tak kiralah barang tu murah atau mahal aku mesti beli even berus gigi pun aku sanggup beli. Pelik ker kaki shopping nie?

4. Aku suka buat jigsaw puzzle. Aku pernah tak tido sehingga subuh menyiapkan puzzle 1000 keping tu. Sebab tu aku tak beli puzzle, takut nanti aku tak tido untuk siapkan puzzle tu.

5. Aku suka membaca buku novel. Kalau boleh aku mesti nak abihkan hari tu jugak. Aku tak sabar nak tahu penghabisan cerita. Kekadang tu aku boleh baca bab penghabisan dulu tapi dah tak syok ar jadinya.

6. Dulu aku makan nasi mesti berulamkan dengan cili api tapi sejak kena marah dek bapak dan arwah uwan, aku dah tak buat. Tapi baru2 nie aku ambik cili api dalam peti ais, konon nak cili mulut Julia yang dah pandai tunjuk lidah berkesudahan aku buat ulam..kruk krak aku dok sedap mengunyah.

Itulah antara 'kepelikan' pasal aku. Tak pelik kan? Biasa2 jer kan..

Aku nak tag saper ek? To whom that read this entry ar. Acah jer..Sesapa nak buat tu dipersilakan. Aku tak nak paksa. Kesian pulak rasanya kat orang yang kena tag (macam aku) pening nak memikirkan hal2 yang pelik pasal diri sendiri.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails