Selasa, 25 Ogos 2009

Seronok ar..

Sebelum blog aku nie betul2 terabai, meh aku nak merapu skit. Yerlahtu nak merapu..[skit jer..bulan2 poser takleh lelebih..hehehehe]. Mood aku sepanjang Ramadhan ni so far so good. Ada gak terpeleot tapi taklah teruk mana [alaaa..selalu 'terpeleot' pun dengan hubby bukan dengan orang lain pun].

Hari pertama puasa hari tu aku tumpang keta mama (adik bapak) untuk balik ke KL. Pergggh..bapak terharu ko..tak sangka lak kan anak dia yang mang jarang2 balik nie tetiba muncul jer depan mata [perasan jer aku nie]. Dulu2 masa arwah atok uwan ada..hari puasa pertama dah memang jadi rutin for my bapak berbuka puasa kat umah tok n uwan. Jadi, kali nie adik2 bapak pakat2 berbuka puasa lak kat umah bapak. perggh...!! penuh umah beb..tapi meriah la sungguh weih..ada jer citer memasing. Ada jer gelak memasing.

Abang aku yang dok keja kat Kedah pun ada sama. Kalau dah dari jauh abang sanggup balik, hati aku mula rasa 'emo' jer. Yerlah kan..dorang nie tanya 'mana laki ko?'. Aku dengan selamba ar cakap 'biasalah tak campur orang..mang camtulah'. Dalam gembira tu aku rasa gak terkilan. Nak wat camner..sabarjelah.. Sebab2 nie yang buat aku dah rasa jauh hati jer nak jaga hati makpak hubby. Yerlahkan..takkan aku jer nak jaga hati makpak dia..makpak aku pun orang gak..bukan makpak patung.

Hujung minggu nie hari Sabtu genapla si Dania setahun. Eh! ..lupa ar nak citer..Dania dah menapak ar weih..masa dia 11 bulan dah pandai jalan wa cakap lu. hehehehe..paling cepat antara dia dan kakak2 dia yang lain. Belum setahun dah pandai jalan... Mulut pun dah pandai potpet dah weih..macam ku kenal jer mulut dia tu. heehehehehe Tapi satu jer...gigi sampai la nie sebatang pun lum tumbuh..cian dia. Tapi kan..dia makan gak nasi dengan kakak2 dia walaupun dia baru jer aku bagi makan bubur. Badan dia tetap gak kecik jer..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails