Isnin, 3 Ogos 2009

Sibuk ar..

Ampun..ampun..aku mang sibuk kebelakangan nieh..[ker aku sesajer buat2 sibuk..heheehe] Nak letak gambar pokok cili yang aku dah beli tu pun boleh lak aku terlupa [bateri dah kong pehtu leh lak terlupa nak caj..]

Hujung minggu hari tu aku masak len macam skit. Apa yang len macam lak? Alaaa..hubby tu soh aku buat telur bungkus...tak cukup lak dgn... esh..boleh lak aku nak 'ter'taip ayat tak patut kat sini. Sib baik ko..kesedaran sivik ado skit..eceewahh...Harus adik2 yang single mingle dok sengeh macam korang busyuk jerk kang..hehehee

Ada sesapa yang rasa tak best jer nak keja hari nie? Biasala tu..hari pertama selepas gomol sakan di hujung minggu. Aku pun very the venci tau hari pertama nieh..tapi..demi mencari
rezeki..kenalah sabar..kenalah tanam semangat terlebih2 terutamanya hari pertama bekerja setiap minggu..perghhh..ayat mang tak leh 'tehen'.

Hujung minggu hari tu aku tak buat apa pun [leh caya tak buat apa?]. Biasalah dok melayan anak2 kat umah then boleh pulak dok lepaking dengan jiran tetangga, yerlah kan dok jumpa pun seminggu sekali yo..tupun kot memasing dok luar umah..kot topongap aihh mang langsung la tak nampak muka. Sib baik hubby soh aku buat lunch dia yang terrrsangatlah ringkasnya..cara barat katanya..balik dkt kul 3 pun aku tak buat lagi..sedih jer muka dia. Alaahhh...kojo sonang..tak dan sengah jam dah siap..dah tu makanan western katanya...telur hancur [scramble egg], hotdog, burger ayam..roti bakar..perggh..mang sonang gilo den dibuek eh.. bebudak nie aku suapkan nasi goreng dan kentang goreng..konyang yo..hahahaha...kesian anak2 aku dapat mak yang terrrsangatlah malas nak masak..

Tapi hari Ahad tu lak den kono doro masak gulai, telur bungkus..pergghh...satu kali selera my abeng..cam tak caya jer lah. Boleh lak dia sound..belajar2 lah resipi2..macam perggghh..tak koser aku nak cakap. Kot kang ada yang makan hati kang..[akulah tu saper lagi takkan korang lak..bukan korang yang kena sound dek hubby aku pun].

Dania pun dah pandai tatih dah...senyum jer aku tengok gelagat dia..bila dia terkentut tuh..boleh lak dia dengan mulut ternganga konon2 tak caya ar kan budak sekecik dia boleh kentut skit punya kuat..hahahahahaa [tah saper punya pangai dia ikut pun aku tak tau..ker aku buat2 tak tau..hahahahaha]

Korang punya hujung minggu best tak? Mesti best kan? Mestinya lah kan?




Dania dok memain sorang2 kat Mcd masa late breakfast dua minggu lepas...sambil tuh abih 1 mangkuk kecik bubur ayam..tak padan kecik budak bertuah neih..hehehhe

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails