Rabu, 12 Oktober 2005

Apa2 aje..

Bila baca suratkhabar, tengok tv semuanya citer pasal bencana. Alhamdulillah..aku rasa bersyukur kerana perjanalan ibadah puasa di sini tak delah disulami dengan bencana menimpa. Untungkan dok kat Malaysia nie? Tapi kenapa masih ada yang cari alasan untuk tak berpuasa? Cewah...macamlah aku nie baik sangat. Dulu masa aku sekolah rendah selalu gak aku ponteng puasa. Tapi bila dah start bersekolah menengah aku tak pernah ponteng cuma jika terpaksa 'cuti' puasa. Tapi aku ganti tau. Lagipun masa aku kecik2 dulu mak n bapak strict betul pasal puasa nie. Tapi mak dan bapak taklah paksa sangat pun.

Semalam aku berbuka puasa dengan air soya + cincau. Perghhh...sedap tu. Dalam dok menahan diri daripada minum yang terlalu banyak tak menjadi lagi. Beli laksa pun tak habih makan. Apalah nak jadi dengan aku nie. Maklumlah semalam kat sini panas terik. Aku lak takleh nengok air sejuk depan mata. Walhal aku nie bukannya suka sangat minum air berais (konon jaga suaraler tuh..eleh ngalah penyanyi la pulak). Apalah yang susah sangat nak kawal diri tu, betul tak? Sepatutnya bulan puasa nie bukan setakat menahan lapar dan dahaga, aku sepatutnya kawal amarah aku. Kalau dah bulan puasa nie masih gak nak berangin, bulan tak puasa apatah lagi. Camner nak jadi penyabar camnei? Aduss..apalah nak jadik dengan aku nie.

Hari nie nak beli apa untuk berbuka puasa nanti? Laa...belum apa2 dah ingat berbuka dah. hehehheehehe Kenalah merancang kalau tak nanti, apa yang aku nampak semua aku nak makan. Aku ingat aku tunggu dalam kereta jerlah biar hubby belikan jer. Tapi kot nanti aku lak yang tak suka dengan apa yang dia belikan pulak. Hishhh..camner nieh? Ah..takper hari karipap ada balance lagi. Boleh ar aku goreng jer. Hhmm lagi jimat kan? Hah..ok kali nie berbuka dengan kuih karipap peh tu baru aku makan nasik. Lagipun sepanjang minggu puasa nie aku tak pernah pun berbuka dengan makan nasi. Mana taknya, kenyang dek air jer.

Ok, aku dah buat keputusan hari nie tak yah gi beli juadah tapi sure hubby gi beli air. Eh..tak yah ler, semalam aku ada beli cincau..hah boleh ler aku buat sirap + cincau, takpun air sarsi + cincau..orait..perghhhh..terliur la pulak.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails