Jumaat, 6 Mac 2009

Dividen

Kita masih lagi di awal tahun 2009..ada yang baru jer dapat bonus dan ada jugak yang langsung takde bonus termasuk kenaikan pun ilek (kesian). Ada jugak yang dah dapat bonus bulan 12 hari tuh (ada lagi ke bakinya? hehhehe).

Aku dok ternanti2 jer nieh bila ar KWSP nak announce dividen nieh. Tahun lepas bulan 2 hari tu dah announce dah. Aii..nak tunggu Najib announce ker? Almaklumlah bakap Perdana Menteri la katakan. Berapa la agaknya dividen kita(pekerja yang ada KWSP) ek? Tahun lepas 5.8%..silap2 tahun nie kurang sebab alasan ekonomi down. Hampeh jer..

Kenapa aku sibuk pasal dividen KWSP nie? Laa haii..dah tentulah itu satu jer simpanan yang aku dok ada..hahahahaha. Nak harap ASB? hhmm..long gone ar ada pun ciput jerk.. Sebenarnya aku dok sibuk pasal dividen KWSP sebab nak kuarkan ler untuk loan umah aku tuh. Ada gak extra duit nak shopping eh..silap nak simpan masuk ASB nanti.

Aku dok 'usha' gak bila umur hubby nak 50 (aku lambat lagi). hhmm..hubby nie kedekut skit (banyak) kalau pasal duit dia. Sebab tu kalau aku beli apa2 kat umah nie or untuk the angels aku sure claim..dapat or tidak..mulut aku sure pok pek pok pek bising baper dah aku belanja. Kalau untuk diri sendiri jer aku selamba jerlah belanja..hahahahaha

oklah..aku tengok dok pening apa aku nak buat this weekend...silap2 kang dok topongap yo kek ghumah nun hah..hahahahahah

anyway...happy weekend yer kengkawan...

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails