Selasa, 18 Mei 2010

Idiet(IDIOT)??

Hubby suka menyakat aku..suka buat lawak bodoh.  Dia punya sengih tu ada masa mang buat aku gelak guling2 tapi ada masa tu buat aku lagi bengang..huhuu  Tapi most of time aku gelak jer.

Ada beberapa kejadian yang aku nak share dengan korang.  Ewaahh..konon2 macamlah korang nak tau sangat ek.  Tak kisah ler tu janji blog aku nie ado cito dari korang dok ulang2 baca contest aku tu.  Camner nak bodek lagi eh tuan punya blog viruspadu tu eh? [pssstt..jemah, *sambil kenyit mata* nanti kita kawtim jerlah modem tu, kira2 ahkak jerlah pemenangnya...hahahaha]

Ok..ok meh meh sambung citer...camnie citernya..

Masa tu balik dari tempat kerja, aku ajak hubby gi beli kuih muih untuk dibawa ke rumah MIL.  Hubby tanya nak beli apa.  Aku cakaplah kan nak beli untuk mak dia, untuk anak2 gak.  Aku ada gak tanya hubby kot dia makan apa2 bila nak beli nanti.  Hubby jawab dengan geleng kepala.  Selamat poket..kuikuikui..

Dah siap beli tu..hubby tengok aku beli semata2 untuk MIL dan anak2 kami.  Yerlah kan..selalunya aku ada gak beli untuk diri aku mee kari atau laksa.  Dah siap bungkus semua, masa nak jalan ke kereta tetiba hubby cakap, "awak 'idiot' eh?".  Aku mang paham maksud dia tu aku 'diet' ker tapi dia bakukan sebutan tu then tambah 'i' jadi "idiot".  Hampeh tul kan..aku terus jawab "awaklah idiot".  Pehtu dia gelak2. 

Hah..tu satu citer then di satu kejadian petang semalam.  Hubby nak isi angin tayar di petrol stesyen.  Masa baru isi tayar pertama tu, dia dongak kepala dok pandang aku yang dalam kereta, tersengih2.  Aku dah syak mesti ada apa2 nie.  Korang nak tau, apadia?  Well..hubby cakap masa dok isi angin tayar, angin lagi satu pulak yang keluar. kakakakakaka  Well, that is my hubby..suka buat lawak mengong kat aku.  Kat aku jer tau.  Kat orang lain tu aku tak tau.  eh..jab korang rasa tak kelakar eh?  lor..penat jer acik citer..huhuhu

Hubby tak boleh langsung kalo tengok aku sedih medih.  Contohnya masa balik dari kenduri kahwin tu, bapak merajuk dengan aku sebab tak ikut dia ke Palong.  Aku dah sedih jer sebab bapak terus jer masuk kereta taknak salam dan peluk cium bagai.  Dengan cuaca yang sangat panas masa tu, aku cakap aku nak ABC..kakakaka..dalam sedih2 boleh lagi ingat benda makan.  Mana ar tak 'tembun' semacam. kuikuikui..

Masa nak turun ke Bkt Putus hubby ajak singgah pekena ABC di Agro Park.  Hampeh tul ar..sampai sana restoran tu dah tak buat ABC.  Sib baik ada jus kendondong plus asam boi..perggghh nikmatnya.  Hah..tulah cara hubby nak senangkan hati aku.  Bawak jer gi makan, harus aku senyap.  Bila dia complain aku gemuk..jawab jerlah dia yang salah sebab pujuk aku dengan benda makan. hahahahaa

Korang janganlah ingat hubby aku tu baiikkk hati sangat eh.  Baik dia ada makna gitu..sure balik nanti aku jadi tukang urut dia.  Dah naik kejang dah jari2 aku dok memicit dia jer..waahh..mengungkit la pulak.  Dah nama pun pasangan suami isteri kan..kenalah aku jaga ko peh tu ko lak jaga aku.  Tak aci ar kan..sorang jer nak jaga hati then lagi sorang macam apa jer.  Betul tak?  Betul ar tu..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails