Isnin, 19 September 2005

Hujung Minggu Aku..

Sabtu (17/09/05) – Nothing special pun..gi umah Wanchu (mak sedara bapak) di Sepang sebab ada kenduri doa selamat. Biasalah bila dah berkumpul tu memasing ada jer citer memasing. Dekat pukul 12tgh malam barulah kitorang balik ke KL. Sampai jer umah kat KL terus diorang tunjukkan aku kain2 yang diorang beli. Terus jer aku capai kain warna biru macam tau2 jer Alang belikan aku kain tu. Alang kata Bangchik yang pilih kain tu. Rezeki jangan ditolak..betul tak? Betull!! Yang tak sioknya tu aku tido dekat pukul 3 pagi sebab melayan si Julia dok bergurau dengan atuk dia.

Ahad (18/09/05) – Bangun pagi lambat sikit..maklumlah hujung minggula katakan. Julia pun bangun sama, terus aku prepare breakfast utk dia. Peh tu mandikan dia sekali dengan si Farah (anak adik aku) yang berumur 4thn tu. Peh tu aku terus prepare nasi goreng for my beloved family termasuk untuk hubby. Dekat pukul 4 lak aku geledah satu umah sebab mencari kolam renang plastic. Yang excited sebenarnya bukan bebudak tapi mak budak (aku ler tu) hahahahaha…Dekat pukul 7 barulah kitorang gerak untuk balik ke Seremban. Si Farah menangis sakan sebab nak ikut aku. Sian aku nengok dia, aku pulak rasa nak nangis nengok dia nangis tu.

Hari ini (19/09/05) – Tepat pukul 12tgh malam hubby kejut. Cepat2 aku capai handphone call bapak to wish him Happy Birthday. BangChik dari jauh dah sound dah lambat sebab dia dah wish dulu. Eleh kalau aku tak pesan kat bapak jangan off handphone for sure dia pun lupa nak wish. Peh tu bapak cakap kat aku orang yang first ingat adalah aku bukan sesapa. Masa tu kembang hidung n bonts aku kejab. Hahahahahaha..maklumlah aku yang paling rapat dan manja dengan bapak. Surelah bapak cakap macam tu sebab dia tau anak pompuan dia nei camner.

Walaupun sebenarnya hari Isnin adalah hari yang paling bosan tapi kali nie aku rasa hari nie hari paling Istimewa. Yalah, mana taknya..Dahlah hari nie Birthday Bapak ditambah pulak masa breakfast tadi mak mertua bagitau yang kakak ipar aku ada beli baju blaus untuk aku. Murah rezeki aku..Alhamdulillah..tapi problem sikit..kain yang Alang bagi tu, mana nak cari tailor nie..? Kalaulah si Azima tinggai dekat, for sure aku mintak dia tolong jahitkan. Maklumlah..Azima nie pandai menjahit tau hari tu dia jahitkan pijama utk Julia..cute sangat baju tu..Korang rasa apa aku patut balas kat Azima nie? Walaupun dia tak mintak, aku rasa tak sedap hatilah tak bagi dia apa2. Hah..dah tau dah..tak leh citer kat sini..nak wat surprise kat dialah..hehehehhee

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails