Jumaat, 23 September 2005

Merajuk ker mengada2 ?

Aku nie bila sakit hati atau marah orang boleh nampak jelas dari raut muka aku yang serius nak mampus. Aku sorang ker macam tu? Entahlah..dah memang tabiat aku macam tu. Dan selalu jadi mangsa kemarahan aku tak lain tak bukan hubby aku ler. Kesian dia. Nak buat camner kan..dah dia yamg paling dekat dan paling rapat dengan aku sudah pastilah dia yang kena. heh heh heh..

Kenapa mesti ada perasaan macam nie? Kurang sabar ker aku nie? Apa yang boleh buat aku sakit hati sesangat sampai hubby yang jadi mangsa kemarahan aku? Nak ikutkan aku nei jenis 'happy go lucky' (yerlah tu). Mungkin aku nak lebih perhatian dari hubby aku kot. Tapi hubby tak pernah lak buat derk dgn aku bila aku cakap dengan atau bila aku mintak tolong dari dia..dia tak banyak cakap buat jer.

Hhhmm..tapi nak ikutkan aku taklah banyak kerenah pun..cewaahh..koyo lagik aku nie. Agaknya aku jeles dengan Julia kot. Sejak Julia ada hubby lebih beri perhatian kat dia dibandingkan kat aku nie. Tapi apsal lak aku nak jeles dgn anak aku sendiri. Kira oklah tu kalau hubby bagi perhatian kat dia. Tak salah rasanya. Tapi yang buat aku beng tu bila aku marah or pukul (tak kuat langsung) hubby marah kat aku..time mak mertua aku tu marah kat Julia tak pulak hubby kata apa2. hah..tulah tu..mungkin sebab tu aku cepat hangin kot. Takpun aku nie jer yang suka pikir benda2 yang tak baik. hishh..apalah nak jadik dengan aku nie.

Bukan aku tak tau yang syaitan dan iblis senantiasa membisikkan kata2 nista di hati manusia supaya manusia hilang rasa sabar, hilang rasa kasih dan sayang. Ntahnya..aku nie..ntah apa2 ntah..dah toksah pikir lagi benda2 yang tak baik nie. Hari niekan hari Jumaat..hari penuh kekberkatan..penghulu segala hari..

Hari nie aku nak gi makan kat luar peh tu aku nak cuci rambut nie peh tu aku nak merayau2..bos aku takde..dia gi outstation lagi..hahahhahaahahah (gelak jahat sudah mari)

Apapun..selamat berhujung minggu semua..semoga korang enjoy dengan weekend nie..kita jumpa lagi hari Isnin.

Bye..Adios..Sayonara..Wa chow sin..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails