Selasa, 12 Mei 2009

Melawat..

Hari Ahad tuh...sekali lagi hubby soh aku buat jer ikan bakar yang sama.  Ya Allah..orang tua nie tak jemu ker dengan ikan bakar jer?  Aku tetap gak buat ikan bakar tapi takdelah kosong n letak daun kari jer.  Kali nie aku letak ler inti sambal kelapa tuh.  Sekurang2nya ada gak ler rasa yang len selain dari daun kari semata2.  Eissh..tekak sendiri nak makan suka atilah nak letak apa pun..tapi kena ar make sure sodap yo..kot jadi ghaso eh len..den pun takndak..hehehe

Macam biasa..lepas makan..perut kenyang and mata pun dah dim.  Tapi aku takut kot terlajak lagi tidurnya..aku memaksakan diri aku untuk tak tido.  Walaupun...yer yer..kesudahannya aku terlelap gak..tapi aku terjaga sebab takut terlalu lambat nak melawat baby tuh.

Sebelum pegi umah orang terutamanya sedara..bawaklah ole2 kot nanti leh ar menjamu selera sambil2 berborak.  Tak bawak kang..kot ko gak dok kering tekak borak lelama...ahahahahaha Abih borak..apa lagi..masa untuk kami pulang ar.  Wuihh..ko aku dok ar pegang baby..yer..baby boy..ghisau beb kot 'ter'jangkit..hahahaha..poraaah..konon 'terjangkit'.,,kuikuikui.  Baby tuh leh lak nak melalak..ok aku pun tolong ar bagi air susu..aissh...si Dania dah pandai jealous ar..laju dia merangkak kat aku then dengan sore yang very the nangis tuh boleh pulak dia cuba tarik baby tuh...wwuisshh..seriau aku dibuatnya.  Sib baik ada sorang kakak sepupu hubby offer susukan baby boy tuh..eh..apa eh nama baby boy?  lor..apala aku nie ek leh lak terlupa nama baby boy tuh..hah..baby Ary.....sabarjerlah....

Ok bila dah borak this and that..gossip ker? no..no..no gossip yer.  Borak2 bout the baby Ary tu, saper nak jaga cos the parents tuh keja kat KL.  Of coslah the granny take care the baby..whilst the parents akan selalu berulang to jenguk baby Ary.

Kesian lak aku kat parents yang susah nak cari babysitter.  Yerlah kan...pada ko letak kat strangers baik ler bagi nenek eh bolo (bela)..tak banyak skit hilang rasa risau compare kan ko letak kat orang len.  Aku tak tau kat orang lain...aku mang tak leh nak pisah dengan anak2.  Like till now kakak kalau nak tido mesti nak sebelah aku.  Sampaikan mak aku sendiri kata aku nie 'kedekut' nak tinggalkan anak2 aku kat dia.  issshh...takdelah sampai macam tu sekali cuma my anak2 mang tak biasa ditinggalkan overnite.  Serius...sebab tulah aku mang payah nak panjang langkah macam orang lain.  Kalau boleh ke mana aku pegi aku nak angkut anak2 aku tuh.  ehh..macam pangai bapak jer nieh..  Yes..bapak suka kalau anak2 dia ikut pegi mana2 kenduri kahwin so that anak2 dia boleh kenal sedara mara.  Then all the relatives tak kira yang dekat or sejauh bau serai wangi pun kenal kami..heheheheehe

hah..tuh sok sok aku citer pasal pangai bapak aku yer.

p/s: aku takde entri pasal mothers day or wishes for mothers day sebab pada aku hari2 adalah hari Ibu..hari2 pun special untuk para ibu..hari2 ada jer ibu baru..betul tak? betul!!

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails