Rabu, 13 Mei 2009

Nak mengarut jab..

Sajer jer letak tajuk macam tuh..huhuhu.. :)


Hahh..nie aku sebenarnya nak imbas balik citer lelama..tapi..tulah kan..kalau boleh tak nak la mengaku. Aku nie dah nak tua kot..hahahaha..yer yer 'kenyataan haruslah diterima walaupun pahit untuk ditelan'. Aku mang ada banyak memori yang kelakar2. Tapi ah..i malu u..hehehehe


Aku pun gatal ler tangan tepon si Ateh..

Aku: Weihh..(t'lupa nak bagi salam..excited sgt nak tepon)..ko ingat tak citer2 kelakar kita dolu2?

Ateh:  Ntah..mana aku nak ingat

Aku:  Alaa...takkan ko tak ingat satu pun..

Ateh: Mang aku tak ingat ar..setau aku yang suka buat lawak bangang ko sorang jer..

Aku:  **PP*@%...selamba jer ko ngata aku ek..  eh..memang aku sorang jer ker yang suka buat lawak bangang?  Ko takde ker?

Ateh:  hahahaha..takde ar mang ko sorang yang suka buat lawak bangang pun..

Aku:  Alaa...mana ada..korang tuh jer bila aku cakap skit..korang yang suka gelak lelebih..mana ada kelakar pun...

Ateh:  Kalau tak kelakar..takkan orang gelak ngok...

(hampeh tul adik aku sorang nie...)

Aku pun heran gak dengan dorang(my adiks-beradiks) neih...aku sebenarnya bukannya suka wat lawak...tapi aku suka gurau(ayat men-cover line) dengan orang yang rapat dengan aku terutamanya my adiks-beradiks..

Ok aku bagi ko satu contoh insiden masa aku balik KL ari tuh. Masa tuh aku baru jer sampai umah makbapak, si Ateh dah kerah suoh aku buat air teh O.  Dorang dah kelaparan, tau capai pinggan jer.  oklah aku paham..sebab masa dorang mai jemput aku tak masak kat umah.hehehehe  then aku tak banyak soal tapi banyak cekadak bila disuruh..tapi buat gak ar.

Dalam dok nak buat teh tuh (dahler tak de teh uncang) mata aku dok ar melilau cari teh dan gula (maklum ar konon dah lama tak balik..ilang ingatan mana mak letak teh n gula).  Kalau dah takde teh uncang..kena pakai teh serbuk tuh dan pastilah ko nak kena pakai penapis tuh kan?  Mata aku pun melilau..tangan terkial2 buka tutup lemari mencari.

Aku dongak skit...ah spot the tapis..tersangkut kat dinding.  The tapis beso gak ler.  Bila bawak ke meja makan.  Poooohhh..tersembur nasi bangcik..ateh pun tersedak.  Dorang gelak kat aku.  Ciitt..hampeh dorang nieh..dorang gelak sebab penapis tuh penapis santan bukan penapis teh.  

Aku buat lawak bangang ker?  Aku bagitau ar dorang aku tak jumpa yang kecik..lagipun setau aku penapis santan tuh lain skit.  Macamlah aku tak kenal penapis teh.  Yang penting sekali janji dapat tapis serbuk teh.  Betul tak?  Betul... Ok nanti aku letak gambar penapis yang aku cakap tuh..kot nanti orang ingat aku tak kenal mana satu tapis teh n tapis santan.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails