Khamis, 25 Mac 2010

Ragam bila kurang sihat


alololo..macam mak nenek jer kan? kekekek..Dania masa nie kat umah sepupu hubby..sangatlah bad mood tau.

Asik melalak jerlah keja dia..macam2 cara aku pujuk dia nak bagi dia diam. Siap umpan bagi susu badan..tak jalan gak.



Last2 amek selendang terus pakaikan kat kepala dia.  Terus dia senyap tapi tulah tak lama pun.  Datang si Lidya pulak berebut selendang dengan adik dia.  Adeehhh..bila anak2 ko tak sihat tu kan elok dok jerlah kat umah.  Mang tak selesa langsung kalo nak bawak gi jenjalan.

Kalau minggu sudah Kakak@Julia demam..minggu nie giliran Dania pulak.  Kakak sekurang2 nya boleh gak lah dia bertolak ansur.  [sib baik demam time coti sekolah..kot tak, kenalah kakak ponteng].  Si kecik nie pulak kalo tak sihat...huiii..bukan angin kencang lagi dah terus ribut taufan.  Dengan jeritan dia boleh didengar selang 3 umah [melampau ar kalo satu taman dengar kan? hehee]

Alhamdulillah..dah pun dia sihat..tapi aku rasa bersalah sesangat.  Masa kakak demam aku sanggup jer amek coti kecemasan tapi bila si kecik nie demam langsung aku tak amek coti.  Biar je dia dengan uwan dia.  Tak patut jer aku rasa.  Sib baik demam dia tak lama..aku bagi jer ubat kakak kat Dania tapi aku kurangkan dosnya.  Silapnya aku takde plaster 'cool fever' tapi nasib baik ada air cap kaki tiga tu hah.  Boleh gaklah kurangkan panas badan Dania tu.

Lidya? Dialah orang pertama yang demam tapi sehari jer..sib baik masa dah nak dekat hujung minggu..selamat la aku nak amek coti.

Harapnya minggu yang baik2 jer minggu nie...ammiiiinnn...

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails