Rabu, 29 Jun 2005

Apa citer hari nie?

Dulu masa kecik2 dulu aku selalu tertanya2 bila la agaknya aku nak besar. Boleh aku dok join dgn makcik2 aku berborak tak kirala citer apa pun. Bila dah besar rasa malas jerk nak join dorang berborak. Mana taknya citer pasal org tulah org nielah. Macam2 citer yang kuar. Citer pasal politikla, artis tulah artis nilah, citer pasal sedara nie nak bercerai lah, citer pasal sedara nie main kayu tigalah. Huish..bermacam citer sampaikan aku naik pening nak dengar. Rasa macam nak bagi tau kat diorang buat apa nak citer pasal org kita sendiri pun lum tentu nasib camner. Tapi dek kerana dorang nie lebih tua, diam jerlah. Dok aha..iyer..iyer ker? naper camtu lak jadiknya? takpun laa..tula tu (padahal tak dengar langsung apa yg dorang cakap).

Tak koser aku nak dengar citer2 dorang. baik aku gi lepak dgn sepupu sepapat aku tu lagi best. dok citer pasal awek la, balak la peh tu gelak2 la mengimbas citer masa kecik2 dulu. Peh tu siap buat idea kumpul sorang sepuluh hinggit gi beli ayam ker, nugget ker tak pun ikan ker utk buat bbq mlm kang. Fuuhh..masa tulah ko usik aku, aku usik ko..peh tu gelak mcm org giler. (ni yg rasa nak ajak dorang berkumpul jer nie).Seronoknya..Bila nak buat lagi agaknya..memasing sibuk jerk dgn hal memasing. Takperlah, lepaih nie nak call diorang nak tanya bila nak berkumpul lagi.

Sepupu sepapat aku pun muda2 lagi sumer masih di awal 20 an, aku jerk dah 30 an (eh..eh.. 30 an dah aku rupanya aku, takper sebaya dgn erra fazira tuuu). Yang bestnya kitorang memang ngam. Kalau dah berkumpul tu rasa meriahla sesangat. Selalu kalau mlm raya paling best sbb kitorang berkumpul kat umah atuk n wan (sebelah bapak) main mercunla, tak pun dok lepak kat tangga sambil berborak sampai kul 2-3pagi. Mengimbas citer masa kecik2, memandangkan aku yg paling tua, akulah start citer perangai memasing masa kecik camner sbb diorang ni mana hingat. Diorang pun seronok dgr aku berciter.

Hhmm..alahai..bila la nak berkumpul dgn dorang nie. Rindula pulak. aku nak call sumer sepupu sepapat akula, takpun nak anta sms. Sajer nak kacau diorang. hehehehe..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails