Jumaat, 1 Julai 2005

Bila dah gaji..

Bila dah awal bulan nie..aku tengok mulalah mesin ATM dikerumuni dek orang termasuk aku ler tu. Senyum pun melebar jerk..Almaklumlah..dah gajilah katakan. Yang dok lum dapat gaji tu..dok tengok gak, manalah tau kot duit gaji dah masuk. Yang masih belajar pun cam tu gak (tak kirala yg dpt biasiswa atau mak bapak tanggung).

Dapat gaji jerk (dah tak kira lelaki atau pompuan) memasing masuk kuar shopping kompleks takpun gi hypermarket. Ada yang beli barang keperluan dan ada yang dok window shopping jerk (maklumla budget lari, dapat tengok pun jadiklah). Masa nielah panggung wayang pun penuh dek orang. Citer tak best tak per janji dapat tengok (yang kaki wayang ler).

Tak ramai rasanya (termasuk aku) bila dpt jerk gaji, terus masuk buku simpanan (tak kiralah RM10ker, RM20ker). Aku dah tanamkan azam mulai tahun nie aku mesti simpan duit RM2/ sehari, memang nampak sikit tapi bila dikali dengan 365hari dapat dalam RM730/- eeh..banyak tu..lepas duit raya aku..kalau dicampur dengan bonus..wuih..lepas duit insuran kereta n road tax tu. Aku dah buat dah sejak bulan Januari hari tu, tapi hubby manjang jerk kopak, terpaksalah aku korek balik duit tu. Tapi kali nie tidak lagi, hubby dah beri sepenuh kepercayaan kat aku utk menguruskan duit gaji dia. So, mungkin kali nie aku dapat lakukan. Dia nak tengok aku boleh buat ke tidak. Ini satu challenge nie. Aku mesti boleh!! Cewah...bersemangat jerk aku nie. Korang doakan aku yer. Kot korang nak cuba, hah cubalah. Jadik nanti share la hasil kejayaan tu dengan aku. (Share citerla kot nak share duit tu pun leh gak) ..koyo jerk aku nie kan. Anyway, aku harap aku berjaya. Kalau dulu aku leh buat, sure kali nie aku boleh gak.

Insya Allah, bila dah sukses nanti aku citer kat kengkawan sumer.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails