Rabu, 20 Julai 2005

Cinta

Bila sebut pasal benda nie sumer yang pernah bercinta, sure tersenyum..tapi yang pernah putus cinta sure nyampah dengar perkataan nie.

Naper tetiba jerk aku nak cakap pasal benda nie? Ntahla, aku pun tak berapa pasti. Tetiba jerk aku nak menulis pasal nie. Tak dinafikan aku pernah bercinta pernah gak putus cinta. Orang yang kena panahan cinta nie (termasuk aku) macam orang angau jerk kan..kan..kan..? Sehari tak dengar suara tak sah. Tak pun kalau boleh mesti nak jumpa..tak jumpa rasa macam nak pengsan.

Kalau nak cakap pasal cinta nie, boleh jadi panjang lebar. Aku pendekkan ajer lah yer..Dunia cinta nie akan lebih indah bila memasing menjadi suami isteri tapi yang terputus tu camner lak? Ada yang dendam, ada yang benci tak kurang yang sedih sesangat sampaikan sanggup menjalin cinta sesama jenis semata2 sakit hati dengan cinta yang tak kesampaian dengan yang berlawanan jantina tu. Kalau kita matang dalam membuat keputusan, InsyaAllah kita takkan biarkan perasaan kecewa itu menghantui diri kita sampai bebila pun.

Cinta nie tak seharusnya pada insan lain tapi pada diri sendiri pun harus diambil kira. Berapa kali kita tanya pada diri kita nie yang kita benar2 sayangkan atau cintakan diri kita sendiri? Berapa kerap kita luangkan masa untuk diri sendiri dibandingkan dengan kekasih hati kita? Apa yang telah kita hadiahkan pada diri kita kerana cinta kita tu? Aku tinggalkan persoalan ini di sini...

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails