Rabu, 3 Jun 2009

401??

Hai...kengkawan semua..rindu giler (sikit lagi nak giler) dengan internet.  Selepas banyak benda berlaku selepas entri hari tu, baru hari nie aku terperasan inilah citer yang ke 401.  Waahh..banyak tol citer yang dah aku taip selama aku joint berblog nieh.

Buat masa nieh aku selalu berinternet pun kat opis jer.  Dah boring pulak nak menunggu kan internet masuk umah nieh.  Asik2 jawapannya 'kabel lum masuk'.  Tah bila masuk aku pun tak tau.  Weiihh..dalam banyak benda aku leh tambah dalam umah tu..internet gak yang aku hingat.  Hahh..yer aku ngaku aku mang giler kat internet.  Hidup aku mang tak meriah tanpa internet.

Hahh..nie nak citer kejadian yang buat aku mang 'jammed' giler.  Dah ler aku dok sengsorang jer kat opis nieh, boleh pulak tetiba aku tak leh masuk internet.  So..boleh ar korang agak naper tetiba aku senyap jer dekat seminggu.

Nasib aku tersangatlah baiknya bila orang teknikal yang datang nieh walaupun agak berumur seorang yang sabar melayan kerenah pelanggan macam aku.  Yerlah..berlagak pandai gi 'reset' modem then menggagau bila tak boleh masuk internet.  yes..serius beb aku cam tak caya jer betapa cepatnya response dorang dengan report aku.  Terima kasih En. Kamal for your help. (macamlah dia baca blog aku nie kan?).

Citernya camnieh..memang awal2 pagi masuk keja aku terus jer on pc.  Nak check email opis kena ar masuk internet kan?  hehehe..sesambil tu alah..korang paham2 dah ler.  Boleh pulak aku tak leh nak connect.  waahh..macam expert punya orang aku pun apa lagi reset ar modem.  Dah reset modem tuh boleh lak aku jadi mengong terlupa password.  hah..ko menggelabah bab  ler aku dibuatnya.

Bila dah menggelabah tu haruslah aku tepon Tmn*t punya customer service mintak dorang reset password.  Selalunya mang menjadi jerlah..eh tak gak boleh ko.  Lagilah aku menggelabah (tak dapat masuk internet sehari...wuihh aiii..tak lengkap hidup rasanya).

Bila dah test segala benda apa semua pun tak leh..pegawai khidmat pelanggan nie kena ar panggil teknikal mai opis aku nieh.  Kebetulan pulak orang dr teknikal nie datang time aku coti lak.  Adeeehh..aku punyalah nak pujuk dia datang..tanya ler bebaik..nak wat report sekali lagi or dia nak mai opis aku.  eceeh..suara dia wuiiihh..macho giler beb.  Aku dok imagine muka ala2 model yang hensem, tinggi.  Kali dia datang...alamak like my father lah weih..  Tapi dengan selamba jer aku cakap kat dia...waahh..suara macho giler kali tengok lain pulak..hampesss..berani matikan statement aku tu? Dulikkk..janji dia tolong aku betulkan internet kat opis nieh..heheheheh

Aku pun takdelah nak tanya banyak pun..tengok je dia buat.  Tup tup..dah leh jer masuk internet.  Hah..padan muka aku neih..lagak pandai..setting kat modem tu aku gi usik..hahahaa  Sib baik ada hero dari TMn*t nieh..cayalah..dapatlah aku berinternet..muahhaahaha (gelak dgn hidung kembang).

Sekian..citer aku..sori kelam kabut sebab maleh nak check ayat2 yang tunggang langgang.  Layan jerlah yer...janji aku dah leh masuk internet and...you knowlah kan..hehehehehe

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails