Selasa, 30 Jun 2009

Kisah hujung minggu

Mula2 aku nak citer pasal anak aku yang sulung tu. Julia a.k.a Kakak. Umur dia setahun setengah dah pandai berkata2 dah. Sekarang nie dah nak masuk 5tahun. Bulan November nie 5 tahun la dia.

Kejadian yang berlaku nie aku tak taulah nak gambarkan memalukan ker atau tidak. Korang lah jadi judgenya. Malu ker nak bagi tau? Takper aku pun tak paksa..bagi tau jer kat dalam hati korang pun takper. Aku pun paham dengan 'silent reader' neih. hehehehe..aku pun camtu yo. Don't worry aku paham tahap kemaluan..eh silap malu korang tuh. [Sesekali nak melencong skit..takper kot].

Okay berbalik pada citer aku neih. Alkisah..taiiibbb..di suatu malam aku dok ajak my hubby dan my hubby lak dok ajak adik dia ikut sama ke kay hep si (sendiri paham yer). Aku dah tau dah set apa yang aku ndak dan samalah yang len2 pun. haiii..biasalah time2 dah gaji nieh rasa ar mewah skit kan. Tekak pun teringin nak makan yang level up skit ler. Kot orang kaya hari2 makan pun takper, tak luak pun duitnya. haip..terlalut lak aku nieh...sambung balik citer yer.

Malam tu mang ler ramai orang dok beratur...aii..bukan aku sorang jer yer pikir yang sama. Yang len2 pun sama gak. Time dapat gaji merasalah nak makan makanan segera neih. Jadi bila dah sampai giliran aku order tuh, aku pun order la untuk dibungkus bawak balik kan. Tak koser la nak bertunggu tangga makan kat situ walhal MIL dok tercongok sengsorang kat umah tu.

Masa tengah dok order tulah..my anak sulung itu berkata dengan suara yang begitu kuat, yang memang aku rasa satu restoran tuh boleh dengar..dia cakap kat aku,

mak, mak kata, kita nak makan kat luar..
Ya..Allah..ko..orang kat belakang aku boleh tergelak terus bila dengar kakak cakap macam tu (aku rasa sebab dia tengok aku badan besar gedabak dia gelak sopan ar skit..takutt ar kena 'backhand' aku nieh..hahahahaha). Dan aku nie kan jenis selamba pun jawablah..
yerlah kita beli kat luar tapi makan kat umah...
hah ko lagi kuat orang belakang aku gelakkan aku (aku salah cakap ker?)
tak katalah, adik ipar aku pun gelak sama. (aku dok pikir apa yang kelakarnya) tapi aku dok senyum gak ar kat situ. Konon nak cover line ar kan.
Peh tu adalah ayat lain2 tuh tapi aku tak ingat..sebab aku rasa nak kuar jer cepat2 dari tempat tu. Orang dah pandang aku len macam dah..ker sebab tah2 aku pakai t-shirt terbalik tak? aish aku check ok jer ..

hah tu ler kejadiannya..eh mang ar tak kelakar pun..aku cuma citer perkara yang memalukan aku ler..hehehehehe alah malu skit jer.

Yang satu lagi pasal hubby dok ngata aku tuh..nantilah aku citer..ker aku malas nak citer? eh takdelah..aku sure citernyalah..korang tunggu jerlah yer citernya.huhuhu

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails