Khamis, 11 Jun 2009

Gambar apa ni?

Aku rasa ramai tahu apa maksud gambar nieh kan? Waaah..pandai pun. Zaman moden nieh takyah dah nak gi jumpa doktor ..DIY (do it yourself) jer.

Hah..kalau yang tak tahu apakebenda nie..meh ahkak nak bagi tau korang. Tuh namanya 'pregnancy test kit'..bahasa melayu lak maksudnya..'alatan menguji kehamilan'. Ok..sudah tau? Caranya senang jer..titiskan (ke titikkan...ah bantai jerlah) air kencing (seeloknya di awal pagi) kat lubang kat kiri sekali tuh. Then korang tunggu ler dalam beberapa minit. (fuuhh...expert dah nieh). Hah...kot satu line jer yang kuar...sah confirm tak mengangung..eh silap mengandung.

Tapi gambar sebelah nie dok tunjuk dua line kan? hah...soheh ler mengangdungnya tuh. Alat tuh mang kalau ko dah lewat seminggu dari tarikh ko pregnant..mang leh detect 99.9%. Canggih tak canggih nya zaman la nie kan? Kot ko tak caya gak ..hah gi ar jumpa doktor. Kot doktor pun check cara yang sama gak mang ler membazir jerk..tul tak? betul!!

Aku ingat lagi masa anak pertama...hubby bukan main gembira dan excited ko. Dia siap kiss aku lagi. Anak ke-2 pun senyum gak ar tapi not as excited as the 1st one ar. The 3rd one? aiishh..nak kata kesian pun boleh nak gelakkan pun boleh..hehehehe Apapun dia redha jer.
Ehh...saper yang tak nak anak beb..but for the married couple ar. Sure ar dorang happy jer..nak pulak dapat anak yang comel lote..lagilah terharu gitu..huhuhuhu..

Hah...kalau korang nak tau, masa aku tunjuk gambar tu kat hubby...hok aloh aiii..kesian tul..aku nak tergelak guling2 tengok muka terkedu dia tuh..heheheh..Antara percaya dengan tidak jer. Hubby nie pun...aiii..takkanlah kot aku punya sendiri aku tunjuk gambar lak kat dia. Dah tentulah aku tunjuk benda alah tu betul2 depan dia. Betul tak? hah...korang pun sure ingat aku punya kan? Dah tu aku tunjuk saper punya lak...

Laaa..ni gambar jer..memang confirm bukan aku punya pun. Ehh...aku pun cuak gak weeeihh..kot 'ter' lagi, hahh...pengsan aku kang. hehehehhee

Anyway...cut to short..the picture nie mms dari adik aku ler Si Alang tuh. Aku tak terkejut langsung malah aku gembira ler sesangat. Tapi Alang n hubby dia boleh lak terkejut. Well..kengkawan..dorang nie terkejut sebab sebelum nie Alang nie mang ada masalah skit. Selepas dia melahirkan anak pertama...cubaan untuk anak kedua mang susah skit..sehinggalah si sulung dah berumur 6 tahun barulah dia mengandung. Jadi dia taklah nak jangka untuk mengandung yang ke 3 dengan begitu cepat. Alhamdulillah...mungkin berkat dia tak mudak putus asa berubat dan mungkin berkat doa orang sekeliling yang menyayangi dia.

Tahniah Alang...cecepat ler gi klinik tuh yer. Dah rasa memual tu...mang dah confirm ar tuh..heeheheheh
Posted by Picasa

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails