Rabu, 10 Jun 2009

Kalau tak suka..

Korang pernah bila tengok muka si polan2 nieh..terus menyampah tak ingat, walhal korang tak kenal lagi nieh. Pernah tak?  Dah kenal lagi ar korang menyampah lagi tak hingat dengan si polan..pernah tak? pernah tak?  Aku pernah weeeiilhh...banyak kali tuh...kes nak kawan tapi tak reti nak berkawan ar nieh.  Mulut pun tak reti nak cover...konon2 tak nak ar kan jadi mcm gunting dalam lipatan.  Depan bukan main baik..puji lambung melambung tapi kat belakang dia punya kutuk...tak hingat dosa dah..hhuhuhuhu

Ecewaaah..macam bagus jer kan?  Macamlah semua makhluk sayang and suka gila babes kat kita bila kita tak suka kat si polan2 kan?  Sajer jer nieh aku tanya..korang pun jawab kat dalam hati jer yer.  Kot nak jawab hah sila2 lah tinggalkan kat tempat komen tuh.

Aku tak tau kat korang tapi aku nieh selalu jer silap menilai orang.  Tulah kan perasan konon2 bagus sangat.  Kesudahan dah malu sendrik.  Sib baik laaaa aku nie jenis selamba badak (mang dah macam badak dah pun...kes sedar diri..insaf kejab jer neihh..hehehehe).  Betul tau..aku selalu tersilap mentafsir sikap dan perangai orang.  Biasalah kan..memula tu ingat yang tak baik jerlah..bila dah tau dah kenal...walauweeii..malu jer rasa nak berkawan.  Yerlah belum apa2ang b dah ingat yang bebukan.  Last2 dah termalu sendiran berhad...hehhehehehe

Apa hal ar tetiba aku taip benda alah nieh...alaaa...korang pun layan jerlah..sesekali petik kat minda tu (ecewah..macam kaunselor la pulak).  Bagus dah ke kita sebagai insan untuk menilai insan lain?  Best sangat ker kelakuan dan tingkah laku kita sehingga kita nak mengutuk mengata orang lain?  (owwwh...tetiba jer meremang nieh..rasa berdosa ar tuh..ehek)

Aku nak pesan kat korang eh..silap nak pesan kat diri aku sendiri nieh ..tengok dan lihat dan cerminlah diri sendiri sebelum kita menilai orang lain...boleh?  Yer..boleh..malaysia boleh!!

p/s: penulis blog nieh dah meweng...tak pun mungkin dia dah kering ide...

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails