Rabu, 6 April 2011

Lidya the 2nd

aiikk..len macam rajin jer kan aku nie kan?  Sorrylah tak dapat nak letak gambar lunch tadi sebab kamera henpon wa baterinya dah kong kali kong.  Kita citer pasal lain la yer..As you can read from the title aku nak mengkisahkan mengenai anak aku yang kedua.  cewaaah..mentang2 ler ada 3 da er..leh lak sesuka nak citer pasal sorang2 yer.  oopps korang jangan tanya pasal tambah lagi sorang hero yer.  Kot kuar yang leper gak ahcik gak yang nangih.  Umur aku pun dah nak masuk 40an dah nie..

hah?? apa??!! nak dekat 40an dah?? ish ish ish tapi perkehal ko macam tak sedor diri tu tua eh?  perghh..tulah dia ayat2 menyentap jiwa raga kalo dengan adik beradik aku tau.  Kalo cakap mang terus direct jer takde nak cover2 langsung.  Sib baik adik beradik kot orang lain tu mang aku saman terus 100juta.....kakakakaka.  Well..sebenarnya padan ar dengan muka aku pun..manjang jer perasan awet muda.  Konon2 tak makan dek usia.  Dah bukan aku yang ngaku pun, orang len dok cakap kat aku. [sila ar tahan muntoh korang yer].

Piiraah..kata adik aku sorang nie, yang sorang lagilah hampeh dok sound "sudahla ngah ko sorang jer rasa awet muda, orang len siap panggil ko makcik pun ko tatap tak sedar diri".   Dah tu camno..sabar yolah dapek adik2 yang laser tahap giler babon.  Dah diri sendiri pun laser gak kan..very the padan muka.
eh..ni nak citer pasal anak ker nak citer pasal diri sendiri nie?  adeeh..cer korang bayangkan alangkan aku menaip pun dah macam nie kan, sok kalo depan mato siap kena pakai helmet siap cover n wiper.  Bersepah ayer liur dok menceceh tah apa2.  hahahaahaha..gilos tul..

ok ok back to main topic yer..cecece..sepeking lak tetiba..menurun omputeh ke apa? hah..merapu lagi..nie citer pasal anak tak gak start nie.  adeeeh.. sambung citer pasal Lidya anak kedua aku yang bakal berusia 5tahun bulan Julai sok.  Lidya nie very the close with her ayah.  Maklumlah kan aku kena bagi perhatian kat si kecik yang tak berapa kecik si Dania.  Lidya nie kurang rajin skit.  Skit ker?  Aku pun kadang2 fening dengan peel dia nieh.  Tak kata aku beb..hubby lagilah pening kakakaka..  Paling aku tak suka dia suka nau mengengek..kalo dapat melalak, mulut mang nganga besar then kalo dah mulut nganga besar tu haruslah suara dia pun nyaring sama.  Selagi tak dipujuk selagi tulah dia wawawawa..  Sesekali aku pujuk ar dia tapi banyak kali dengan mata buntang dengan mulut ketap, tangan ditunjuk bagi isyarat cubit or tampar soh dia diam.  Ndak ke diam?  tak ko..lagi kuat dia melalak..adesss..

Apa puncanya dia jadi macam nie?  hah...aku nak peringatkan..kalo taknak anak2 tu kuat melalak, kuat mengengek janganlah disakat selalu.  Kalo menyakat pun jangan sampai dia melalak.  Dah dia melalak abih2 ko nak pujuk..tak ker dia naik mua dibuatnya.  Kita pun maklum kan setiap apa yang kita buat tak kira pengambilan ubat, makanan etc etc ada had n batasnya yer.  [tetiba masuk lak part motivasi..huhuhu].  ok sambung balik citer pasal Lidya..dia kalo dapat kamera tak kiralah dgcam or hp cam.  Aku takde pun ajar dia tapi aku rasa dia penah nampak aku dok picit2 depan mata dia kot.  Bukan takat ambik gambar jer..siap dengan rakam suara bagai.  Peh tu leh lak memandai carik game dlm hp aku tu.  Korang bayangkan kalo aku ajar dia tengok game kat laptop aku tuh mang haruslah aku takde chance nak mentenet.   Tapi tulah kan tak dibagi peluang kang kesian la pulak...mak mana leh tahan dengan rayuan n rintihan anak2 dia?  Betul dak?  Betull..!

tengok ar aksi selamba dia..[eh eh ada lak byg2 aku kat spek tu..kekeke]
tah saper punya pangai dia ikut tah..[cover line ar tu]...ahahahaha..  Ada masa dia mang rajin sangat..tapi sangatlah penakut..nak gi bilik air pun ajak orang temankan.  Dia sangat sayang woo adik dia..tapi kadang2 naik gak tangan.  Aku pun naikla tangan sama sebab ko mana leh pukul2 adik ko kan tapi adiknya pun lagi terer ko..siap men tarik2 rambut lagi.  Mentang2 rambut akaknya tu panjang, selamba jer dia tarik.  hah..adiknya citer nanti2 aku citerkan yer.

p/s: sila jangan pelik di atas kerajinan ini...aku pun pelik gak nie..kakakakaka

2 ulasan :

  1. masa rajin ni,updatelah bebanyak yer...hehehe

    BalasPadam
  2. iyerlah Ila, sok takde mood sok, sunyi sepi jerlah..hehehe

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails