Ahad, 4 Julai 2010

Cerita Dating Kami

Ingat orang yang lum kahwin jer leh dating ke?  Orang dah kahwin, dah ada nak anak berderet pun leh yo gi dating.  Yup..last friday was our dating day.

Aku punyalah excited dengan mekap punyalah hai..sampaikan adik ipar aku pun tegur, 'tak penah2 mekap tetiba mekap lak'.  heheheh..senyum jer aku.  Memula date kami ialah ke JPJ.  Hubby ndak renew lesen memandu dia n aku lak nak tukar lesen sebab lesen yang lama aku tu dah ilang.  Very the simple jer prosesnya pun.  Sediakan gambar sekeping, dendanya 20hinggit.  Dah alang2 tukar lesen tu aku renew sekali sebab lesen aku expired bulan September sok. Hah..kat JPJ nie ada kejadian yang amat memalukan tau.  Konon2 nak r amek gambar hubby kat kaunter JPJ tu, tetiba "kak, kat sini tak leh amek gambar, tolong tutup".  Errkk..aku pun jawab "oh ok..ok".  Dah kuar dari situ aku tengok kat pintu masuk terpampang besar larangan ambik gambar.  eish..camnerlah aku tak leh perasan masuk masuk tadi.  hah kan dah malu setepek. huhuhuhu..

Tak lama pun kat JPJ tu jam baru jer 9 pagi, shopping compleks pun tak bukak lagi weh.  Balik umah jab, hubby sakit perut.  Jam 9.30pagi kami pun ke Seremban Parade.  Konon2 ingat tak ramai ar main bowling hari Jumaat.  Tak denya beb..penuh gak bowling tu.  Maklumlah rate murah RM2/segame.  Dah hitung panjang, kami pun sepakat amek 3 game sorang.  Bajet akan settle men bowling 11.30am then by 12pm boleh jemput kakak dari sekolah, hubby lak leh ar ke sembahyang Jumaat.





ewaaahh..macam pro jer tapi kalah..boo













senget jer kak oii..tapi menang woo..

tak caya? tengok gambar skrin..hubby letak nama dia Spain, konon2 sokong Spain for the world cup










hubby tanya aku letak AYG tu apa? Ayang ler..aku menang tau..konon2 hubby kata bagi chance kat aku..eleh..orang dah kalah bagi alasan..








Main 3 game kan?  Jadiknya, game pertama jer aku menang lagi 2 game aku kalah dengan teruknya.hahahaha Hubby tanya taknak ambek gambar ker?  Aku jawap "tak payah".  Pehal lak nak letak point kalah lak kan? hahahaha..

Abih main bowling  kami pun turun ke McD, tapau untuk anak2 lak.  Kami pun ke sekolah untuk menjemput kakak dari sekolah. Punyalah seronok kakak tengok mak dia yang menjemput selain dari ayah dia.  On the ke sekolah kakak, hubby sempat bagi cadangan nak ambik cuti lagi bulan depan buat perkara yang sama.



siap peluk2 tu beb..hehhehe..
Alhamdulillah..akhirnya kakak ceria ke sekolah tak seperti sebelum nie siap meraung bagai..









"mak, janganlah ambek gambar kakak, kakak nak bagitau mak kasut kakak dah basah nie hah"

Naper basah lak?

"kakak main pasir tadi"

Takper pakai jer tak yah pakai stokin.





Kami pun menuju pulang ke rumah..tu pun sempat lagi aku singgah berjumpa dengan kawan di Ampangan sekejab sementara hubby ke ATM machine untuk membayar duit rumah.  Sampai ke rumah MIL dua beradik lagi dok main buaian.  Seronok ke main lagi dorang tengok kami balik dengan kakak.


Korang kira baper lama dating kami?  hahaha..at least kami berdua spent time together gether gitu...hehheehe

Sambung next citer belah petang dating tu lak..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails