Selasa, 27 Julai 2010

Kolam Renang Awam Paroi

haii...sori geng lama tak citer2 kat sini..anak2 sibuk nak belajar alif ba ta kat u-tube tu hahnak tunggu dorang tido dengan aku2 sekali zzzz..[apa kena mengena dengan nak update blog eh?] ekekekeke..alasan tak boleh pakai la...macamlah korang kisah kan? akakakaka..

hah..petang sabtu hari tu lepas Asar [citer hari sabtu hari nie baru nak citer, apa kes?] hubby dah soh siap2 ajak gi kolam renang paroi tu hah.  Kakak@Julia dah tak sesabar nak pegi siap melonjak2 kesukaan.  Maklumlah bukan selalu dapat peginya kan..sekali dapat peluang pergghh..punyalah seronoknya haiii.

Masuk kena bayar ker?  Tu dah semestinya beb..hari2 biasa kadar murah jer RM1[aku tak ingat ler tapi kalau hari biasa memang murah].  Hari Sabtu, Ahad & coti umum yang dah kertu macam aku, macam korang kena caj RM2.50 then budak bawah 12tahun RM1.50; u berenang or not still kena caj yer.  Unless yang jaga kaunter tu kenal baik korang leh ar masuk free..hehehehe

Memula tu aku memang takde hajat langsung nak cecah kaki masuk kolam tu.  Tapi dek kesian kat kakak yang dok jaga adiknya jer, ndak tak ndak aku masuk gak.  Dengan tak bawak baju spare, aku balik umah dalam lencun separuh yer..lantak ar seat dalam kereta lencun sama..lapik dengan towel pun tak jalan..maklumlah yang basahnya besar gedabak kan..kakakakaka [gelak dalam tangisan nieh weiiihh]




see..terserlah betapa seorang kakak yang bakal berusia 6thn Nov. nie menjaga adik bongsunya..yang budak baju merah tu mang takde peduli der..buat hal sendiri jer..










"dik, macam mana kakak nak berenang nie? jangan ar ikut kakak".."dok tepi sini kakak nak berenang lak"








"dok sini kejab tau" kata Julia kat adik dia..

si Dania nie pun lagak macam dah besar jer..konon2 tak nak orang pegang dia..tah baper kali tenggelam dalam air..kakaka

tu yang maknya ndak tak ndak kena gak masuk sekali..









tengoklah budak baju merah si Lidya tu..tak heran kat adik dia der..sesekali dok panggil kakak dia main air sesama..








nampak tak..nampak tak? alah yang pakai t-shirt biru tu..sajer amek dari jejauh nampak lah kecik jer..kakakak
takdelah..sebenarnya masa nie hubby dok belek hp aku, tak tau lak dia dok snap gambar nie..
hubby tukang perati dari jauh jer dan tolong jaga beg..





Balik dari sini singgah ke 7-11...ko punyalah sejuk aku dibuatnya..dengan lencun2 tu masuk tempat air-cond..sib baik tak kena semput..dah konon2 ingat nak beli jajan kejab jer..dah kalo bawak kanak2 riang nie ada jerlah kerenah dorang..

1 ulasan :

  1. hi.. terima kasih atas perkongsian.. saya ada anak 2thn 6 bulan .. bolehlah bawak bila masa lapang nanti

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails