Rabu, 17 Ogos 2005

Aku dan diriku

Apa yang harus dibuat kalau pengorbanan tak dihargai?
Adakah nanti mulut2 mula mengata aku tak ikhlas dengan pengorbanan itu?
Perlukah aku berterus-terang..tak ker nanti orang kata aku mengungkit?
Ntahlah..aku dah penat..aku taknak ingat lagi...nanti aku jugak yang bersedih lak kang..

Aku malas nak pikir lagi dah..Aku sekarang nie dah berazam...yang aku harus sesekali kena "selfish" (bukan jual ikan tau). Aku dah buang jauh2 perasaan yang tangkap sadis tu. Kalau aku rasa sedih..sekurang2nya aku dah tau ke mana aku nak luahkan rasa sedih tu.

Lumrah hidup di dunia ini..beginilah..bukan kita sentiasa gembira..bukan jugak kita sentiasa sedih. Kalau gembira, kita kongsikan bersama orang tersayang tapi kalau kita bersedih itu bukan berakhirnya diari hidup gembira kita. Aku kan sorang yang ceria, yang tak heran dengan setiap cabaran hidup. Aku bukan lagi anak2 muda seperti dulu. Aku kini adalah seorang yang lebih dewasa menjalani hidup seperti biasa yang cuma bertambah gelaran isteri kepada seorang lelaki yang menyayangi aku dan ibu kepada bayi yang bernama Julia.

Cewaaahh...poyo jer aku nie. Yelah nak pujuk diri sendiri camtulah..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails