Rabu, 16 Jun 2010

Makan di Maju Junction

Masa nie aku pegi dengan adik n my bro, ala masa yang aku gi amek hadiah projek alpha tulah.  Yerlah2 citer lama dah basi dah pun.  Yerlah taknak ler rasa marah tu lelama beb.  Tak elok untuk kesihatan kata doktor...ewaahh tetiba ingat kesihatan ko yer dik non.  Makan macam mentekedarah tu ko takdelah tak pikir pasal kesihatan ko...kuikuikui.


Ini anak sedara aku, Amal nama dia..sangat takut dengan aku..heheheh konon2 aku garang tapi dia jer sorang takut dengan aku.  Adik dia si Fatnun pun ikut gak tapi masa dia dah tido, aku letak ataih kerusi yang kami cantumkan.







Yang nie patutnya ayam masak lada hitam tapi dia tukar ke daging sebab ayam dah abih...







Yang nie pulak sayur campur, kalau tak salah ar..









Yang nie tak syak lagi sup cendawan








yang nie lak tak masuk dalam set menu kat ataih tadi..aii takkan tak kenal kot lauk apa beb..kekekekeke





yang nie pun sama gak aku mintak tambah atas permintaan my sis, Ateh.
RM1/- same goes to telur mata kobau yo



Korang nak tau rega nya baper set menu nieh?  Sangatlah murah yer..RM17/- di makan 3 orang.  Nasi putihnya adeeh..kalo ko lapar mang sedang elok ar makan sini.  Kat ner?  Kat food court di Maju Junction paling hujung yang bila naik tanggalif [escalator] tu tang belakang kita jer.   Memang berbaloi, kenyang wo.  Mana ko nak dapat makanan murah camtu kat food court eh?  Kat KL lak tu.

3 ulasan :

  1. lama tak makan di maju junction.. dulu masa di wawasan selalu jalan kaki ke sana hehe

    BalasPadam
  2. Hi Idahani, wow! The food in your posting here looks sinfully delicious. I sure miss eating Malay food.
    And I have always love 'ayam masak lada'.

    Idahani, reading your bahasa, I quote, 'Korang nak tau rega nya baper set menu nieh?'.....It is totally different to the bahasa I learnt wayyyy back sebelum Merdeka, ha ha.

    I had to scratch my head to figure out your meaning, and then, itu la dia, you meant, "engkau orang nak tau berapa harga set menu tu...', Am I right?
    I guess bila saya balek kampong and meet my Malay friends, tentu lintang pukang, tentu will be saying, "I beg your pardon, say again..."? Ha ha ha.
    You have fun and keep well, Lee.

    BalasPadam
  3. uncle zino, kat area nie mang byk pilihan..kat pertama, kat medan mara, kat jln TAR..macam2 ada..

    uncle lee, wife u kan pandai masak boleh lah suruh dia masak ayam masa berlada tu. My favorite jugak tu, yang bersambal2 nie memang my favourite...

    hehehe..yes that is the meaning..pandai pun u..hehehee

    bahasa rojak/bahasa pasar i guna tu uncle, sebab i malas nak taip ayat formal feels like schooling time jer..tak best lah..hehehe

    have fun to u too n do keep weel too..

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails