Khamis, 19 Mei 2005

kentut dia yang busuk...

Aku nie asyik citer benda lucu jer kan..macamla aku takde rasa sedih langsung kan..ntahla aku tak suka sedih..sebab bila aku sedih..mood aku tak baik..bila mood aku tak baik...semua orang kena laser dengan aku...So, lebih baik aku happy jer..terlebih happy pun tak leh gak kan..berpada2lah..semuanya mesti ada batasan..bukan batas ubi yer..

sambung citer..naper aku nak citer pasal kentut busuk nie?...sebab aku ternampak si Tiara cakap kat aku nie kentut busuk...Tima kasih la Tiara kerana sudi mencium bau kentut akak...tak ramai yang sanggup nak cium kentut akak nie...kakakkakaka...Lagipun kalaula kentut aku wangi..jangan kata hubby aku tu..si Brad Pitt tu mesti cari aku jam jam tu gak..hehehehe..perasanla pulak..

ok..ok..sambung citer..pengalaman nie sekali lagi aku nak terangkan bukan berniat nak sakitkan hati sesiapa pun..citer nie bermula dengan syarikat tempat aku kerja tu ada trip ke Pulau Redang atau Pulau Pangkor..bila tu? dah lama dah..ala aku malas la nak kira berapa tahun dah..tapi kira dah lama gaklah..Ke Pulau Redang aku cuma kena tambah RM120 jer manakala ke Pulau Pangkor FOC..wuihh..FOC? agh..aku nekad aku bagi tau kat member ofis (junior aku) yang aku nak gi ke Pulau Redang..

Aku rasa seronok sangat..sebab aku memang tak pernah pegi ke sana...Tak sangka dua sahabat nie pun nak pegi ke Pulau Redang tu..hehehe..makan pujuk gak korang yer..kata hati aku masa tu...tapi yang tak bestnya Supervisor aku (chinese) pulak nak satu bilik dgn aku...alahai..baru jer bercadang nak bertiga jer dgn dua org member tu..hiss kacau daun tul la dia nie..takperlah..satu malam jer sebilik..lagipun bila kat sana nanti masing2 buat hal masing2 ar...eh..lupa 2 org kawan aku tu sorang nama Mona dan sorang lagi tu nama dia Kathy...
Kat ofis aku tu takde citer lain asyik citer pasal nak pegi Pulau Redang jer....Diorang nie tak tau ker kena naik bot laju peh tu silap2 boleh kena mabuk laut...? cewah..macamla aku pernah pegi..aku dapat tau pun dari member yang pernah pegi..

Tak sabar aku nak pegi..aku betul2 excited nak pegi termasukla 2 org ofismate aku nie...Memo pun dah kuar..kitorang akan bertolak dengan menaiki bas pada waktu malam so that kitorang akan sampai di jeti awal pagi...

Pada malam bertolak tu..kawan aku yang sorang nie (Kathy) dah mengadu kat Mona yang dia nie sakit perut....tapi dia masih boleh bertahan lagi..okla tu..aku pulak memang tak tau pasal tu...
Sampai jer kat jeti kitorang kena tuko pakaian yang lebih pendek sebab nanti sampai kat sana kena terus turun ke pantai sebab masa tu lum ada jeti lagi..

Sampailah kitorang kat Pulau Redang...fuhh..lawanya laut yang terbentang luas..boleh nampak dengan jelas ikan2 berenang ...mcm tengok kat aquarium jer...punyala seronok sampaikan merentas air laut di pantai pun aku tak sedar...tau2 jer aku dah ada kat pantai dgn kebasahan...Excited punya pasalla tu...

Kitorang pun check-in...kerja aku ler tu..aku amek kunci bilik..peh tu terus nak berbaring sebab terlihatkan tilam yang terbentang kemas...aku terus booked mana satu katil aku..memandangkan si Mona dan Kathy ni nak tido sekatil maka nak tak nak aku terpaksala tido dengan supervisor aku tu...hiss..boring tulla...

Masa tu supervisor aku lum masuk ke bilik...datang si Mona dan Kathy melepak atas katil yang bakal aku dan supervisor aku tido....Mula2 aku tak perasan..tiba2 jer aku rasa loya..kembang kempis hidung aku dibuatnya..aku bangun check toilet..toilet dia ok jer..peh tu aku tengok si Mona dah lari keluar yang tinggal si Kathy atas katil sambil menarik selimut...siap tersengih2 kat aku..."sakit perutla kak ida"...kata si Kathy tanpa menunggu soklan dari aku...Kot ya pun nak melepas janganla atas katil org nak tido..enko nie tak senonoh tul la..dah berapa hari ko dok peram nie...sambil jari aku menutup hidung...Si Mona kat luar bilik menyambut.."dari malam tadi dia sakit perut"..

Aku dok bayangkan kalaula dia melepas kat dlm laut tu..jangan kata ikan buntal..ikan jaws pun terus timbul..sbb terlalu busuk...tak lama lepaih tu supervisor aku pun masuk tapi terus jer dia check toilet sebab dia ingat bau tu datang dari toilet dan dia pun ingat toilet tu dah rosak...

Kathy..kathy...korang jangan ingat citer tu habih kat situ tau...masa balik pun dia buat hal..tapi bukan kat dalam bas la..tiap kali bas berhenti..tiap kali tulah dia turun..konon nak luruskan pinggang tapi dok membuang angin...aku siap sound kat dia..jangan naik selagi bas lum jalan...

Anyway, itu antara kenangan aku first time ke Redang..sebab lepaih tu aku ada pegi lagi...tapi last sekali aku pegi tahun 2003..dah tak best sangat sebab banyak jugak coral yg dah mati..ikan pun dah tak banyak macam dulu..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails